понеділок, 8 листопада 2021 р.

Доповідь на тему: “Робота вчителя музичного мистецтва в інклюзивному класі”

 

Доповідь на тему:

“Робота вчителя музичного мистецтва в інклюзивному класі”

 

Підготувала : Бокало Н.З.

вчитель музичного мистецтва Забузької ЗШ І-ІІІст.

 

 

 

 

 

 

2020-2021 н.р.

          У системі психокорекційної допомоги дітям з особливими освітніми потребами уроки музичного мистецтва посідають важливе місце. Як варіативна складова змісту освіти може слугувати методом, який використовує музику як засіб мобілізації інтелектуальних, емоційних, рухових, мовленнєвих та інших функціональних можливостей організму дитини з психофізичними порушеннями.

        Уроки музичного мистецтва діють як музична терапія для дітей з особливими потребами в інклюзивному середовищі разом із спільною метою та завданнями музичного виховання (освітніми, виховними та розвивальними) спрямована на реалізацію специфічного завдання – корекцію психофізичних порушень дітей, зокрема корекцію їх психоемоційного стану.     

     Для цього на уроці створюю  простір, в якому діти вчаться володіти основними рухами відповідно до звучання музики, розвивати у них слухові відчуття, виховувати культуру поведінки. Музика позитивно впливає на вегетативну нервову систему дитини, є стимулятором мисленнєвих процесів і стабілізатором комунікативних взаємин між дорослими та дітьми.

        Уроки музичного мистецтва спрямовані на реалізацію наступних завдань:

        формування у дітей здатності емоційно сприймати музику; формування інтересу до музично-практичної діяльності;

        формування елементарних знань та уявлень про музичне мистецтво, ознайомлення з його роллю у житті людей;

         корекція недоліків пізнавальної та емоційно-вольової сфери шляхом систематичного, цілеспрямованого формування сприймання музики;

        формування мови та різних функцій мовлення;

         виправлення недоліків моторно-рухової сфери;

        формування емоційно-естетичного ставлення до предметів і явищ навколишнього світу та творів музичного мистецтва;

        формування музично-сенсорних здібностей;

        виховання у дітей основних моральних та комунікативних якостей

особистості, в тому числі закладення основ національної свідомості.

       Зміст уроків реалізується шляхом запровадження певних видів

корекційно-розвивальної роботи:

        1. Рецептивне сприймання музики (чуттєве).

         2. Рухова релаксація та злиття з ритмом музики.

        3. Гра з іграшками.

        4. Музично-рухові ігри та вправи.

         5. Вокалотерапія (співи).

         6. Музикомалювання.

        7. Казкотерапія.

         8. Гра на дитячих шумових і музичних інструментах та ритмічна декламація.

        9. Дихальні та гімнастичні вправи під музику.

      Всі види корекційно-розвивальної роботи задовольняють індивідуальні потреби кожної дитини. Вирішити питання щодо розвитку емоційно-вольової сфери, уваги, інтелекту допоможуть особистісний підхід, доступні методи і відповідні форми музично-педагогічного впливу на дитину. Вибір музичних творів для занять із дітьми, що мають різні порушення психофізичного розвитку є складним. Саме тому я зупинилася на творах класичної та фольклорної музики, які є основою для формування музичної які є основою для формування музичної культури особистості.

Немає коментарів:

Дописати коментар