неділя, 3 січня 2016 р.

Доповіді класного керівника



Забузька ЗШ І-ІІІст.
Сокальського району
Львівської області

Доповідь на тему:




 
Як допомогти дитині стати успішною 




                                       Класний керівник:
                                         Бокало Н.З.



Мета:
·                           розкрити суть дитячої свідомості ;
·                           розвивати в учнів уміння бачити та шанувати красу, зміцнювати почуття     національної гордості;
·                           виховувати любов до батьків, родини.
·         Що допоможе зробити дитину успішною?

·         Ми навіть сумнівам піддавати не будемо той факт, що усі батьки без винятку мріють про те, щоб їхні діти з легкістю долали всі труднощі. Проте далеко не всі знають, що ж саме дозволить їх дітям стати успішними і допоможе в подоланні перешкод.

Більш того, багато батьків самі мимоволі стають причиною помилок, які здійснюють діти на шляху до успіхів. Як уникнути цих помилок?
·         Прагнення до винагороди
·         Часто винагорода підміняє цілі - багато сучасних батьків заохочують прагнення дитини не до результату, а до нагороди.

Що це може бути? Наприклад, якщо ви оплачуєте хороші шкільні оцінки, будьте певні, дитина скоріш за все буде прагнути отримати більше грошей, ніж хороші знання та гарну оцінку. У подальшому житті така підміна цінностей може послужити для дитини погану службу.
·         Боязнь невдачі
·         Так, ми дуже-дуже хочемо, щоб наші діти прагнули кращого та досягали успіху, проте націлювати їх виключно на успіх - неправильно. Це може мимоволі вселити в дитину страх невдачі. А надмірна обережність і страх помилитися найчастіше перетворюють дітей у невпевнених у собі перфекціоністів*, і перешкоджають прийняттю сміливих рішень, саме тих, що можуть привести до успіху.
·         Невміння відступати
·         Йти вперед, не зупиняючись ні перед якими труднощами - та чи дасть така настанова гнучкість мислення та здатність подивитись на проблему з боку, спробувати вирішити її іншим способом? Частіше - ні. А іноді вміння відступити може привести до успіху, а невміння зробити крок назад або в бік - до поразки. Адже для того, щоб досягти мети, іноді необхідно вміти вчасно відступити.
·         Зайвий широкий вибір
·         Занадто широкий вибір може призвести до того, що дитина почне розпорошуватись на багато областей своєї діяльності. Іноді краще обмежити області інтересів дитини для того, щоб її здібності найкращим чином втілилися в чомусь одному - наприклад, в спорті чи точних дисциплінах. Адже треба бути чесними та признатись собі, що дитина не може бути успішною відразу в усіх областях своєї діяльності.
·         Відсутність терпіння
·         Нетерплячість.... О, як часто ми хочемо чогось вже і зараз: результатів виховання, вкладених зусиль, реалізації прагнень. Проте ми забуваємо, що саме терпіння та працьовитість - це ті головні якості, що допомагають досягати успіхів.


"Сідай за уроки!", або роздуми про те, як допомогти дитині стати успішною

«Сідай за уроки!» - «Чому?» - «Так треба» - «Чому?» - «Тому що закінчується на « у»! Швидко, я сказала! ». У багатьох сім'ях цей нескінченний «діалог» ведеться щодня. Пояснити дитині, чому треба їсти корисну вівсянку вранці, добре вчитися в школі і чистити зуби перед сном, - так само складно, як і дитині пояснити мамі, чому вона хоче чіпсів, гуляти з друзями і дивитися телевізор до півночі.
Домашні бої
Першоклашки біжать до школи з твердою впевненістю, що вчитися цікаво, а добре вчитися - ще цікавіше. Але їх очікування зазвичай розбиваються об жорстоку реальність. Спочатку - початковий стрес від зміни соціальних ролей, від зрослих вимог до них, від появи цілого комплексу нових емоцій. Все це надовго може позбавити дитину радості.
А раз школа виявляється міцно пов'язана з негативними переживаннями, йти в неї не хочеться. І уроки робити не хочеться. Сумно, нудно, нецікаво.
Батьки теж додають масла у вогонь. Тому що кожен день ставлять одне і те ж дурне питання: «Що ти сьогодні отримав?» А значить, їм абсолютно немає діла до того, як проходить процес, що нового малюк сьогодні дізнався і чому навчився, - їм важливіше результат. Замість внутрішньої зацікавленості дитини - оцінка для галочки, на радість татові з мамою.
Ні, без оцінок, зрозуміло, не обійтися. Але якщо батько занадто сильно контролює процес, насаджуючи своє «треба» де треба і не треба, він може майже повністю зруйнувати дитяче «хочу». Якщо це відбувається рік за роком, результатом може стати стійка відраза до всього, що пов'язано з отриманням знань, або невроз.
5 «нІ» для бажання вчитися
Не женіться за результатом: краще бачити палаючі інтересом очі дитини, ніж відмінну позначку в щоденнику.
Не порівнюйте його здібності з талантами інших дітей.
Не сваріть за промахи, а хваліть за гідності.
Не залякуйте тим, що «з двієчниками ніхто не дружить», - це вселяє комплекс неповноцінності.
Не дискредитує вчителів і школу в очах малюка, що б ви насправді про них не думали.
Звідки беруться нехочухи
Не знають, для чого їм це потрібно. Це батьки в їхньому віці знали, що без хороших оцінок тебе не візьмуть в піонери. І не вступиш до хорошого ВУЗу. І батько ременя не пошкодує. Для нинішніх діток батьки - не настільки незаперечний авторитет, піонерів скасували, а ВУЗи ввели платні відділення. Навколо повно прикладів недоучок, які «вибилися в люди». І мудрі не по роках дітки прекрасно розуміють, що атестат без трійок - ще не гарантія успіху в житті.
Не вміють прогнозувати. Малюк живе сьогоднішнім днем ​​- ні вчора, ні завтра для нього не існує. З віком, звичайно, почуття часу вдосконалюється. Але навіть підліток 14 років, що вимахав вище тата не здатний прогнозувати своє майбутнє і вже тим більше не може прораховувати, які кроки він повинен зробити для того, щоб воно було світлим. Просто мозок ще не дозрів до такого типу мислення. Навіть якщо дитина вже твердо знає, ким хоче бути, «12» з математики погано ув'язується в його голові з можливістю побудувати свій власний бізнес. І саме справа батьків - знайти логічні взаємозв'язки між «відмінно» за твір »і« успішною кар'єрою топ-моделі ».
Немає мотивації. Одна справа - вчити англійську для того, щоб влітку виїхати в Європи і ганяти там офіціантів зрозумілою їм мовою. І зовсім інша - для того, щоб отримати «12» в чверті без будь-яких надій на застосування навичок у найближчому майбутньому. У першому випадку дитина - мотивована, у другому сприймає мамине «язик до Оксфорда доведе» як гіпотетичне припущення.
Їм нецікаво. Може, розвиток дитини випереджає розвиток однолітків, і їй дуже легко вчитися. А можливо, вона відстає і не встигає засвоювати матеріал. Батькам і психологам варто докопатися до причини втрати інтересу - і, при необхідності, знайти більш відповідну школу і програму, що враховує індивідуальні особливості дитини.
Їм погано. «Ботаніків» і хитромудрих «відмінників», буває, не люблять. Дитина може конфліктувати з однокласниками, або бути «білою вороною», або бути новачком, не вписався в колектив. Коли доводиться вирішувати такі складні проблеми спілкування, до уроків чи що? Завдання батьків - не звинувачувати, бо дитина зазвичай - жертва обставин, а не винуватець конфлікту. І без ради дорослого (а іноді і фахівця) тут не обійтися.
Іноді у дитини просто не сформовані пізнавальні інтереси - батьки були вічно зайняті. Займатися з дитиною треба з народження - тільки так можна виростити цілеспрямовану і допитливу ​​людину.

Немає коментарів:

Дописати коментар