Художня культура 9
клас
І семестр (16 год)
№
П/П
|
Тема уроку
|
Перевірка знань
|
Засвоєння нового матеріалу
|
Практичне завдання
|
Твори, що інтегрують навчальний процес
|
Домашнє завдання
|
Розділ І. Мистецтво в просторі культури
|
||||||
1.
|
Введення в тему.
Види і мова мистецтва
|
|
Види мистецтв та специфіка їх
художньо образної мови. Просторові, часові та просторово-часові (синтетичні)
види мистецтва. Поняття образ у мистецтві. Мистецтво – основа художньої
культури
|
Створення плану чи кросворду “Види
мистецтва” (робота в групах)
|
Образотворчі та музичні шедеври
світової класики
|
Скласти схему “Види мистецтва”
(індивідуальна робота)
|
2.
|
Візуальні мистецтва
|
Індивідуальне письмове
опитування на картках;
Презентація схем “Види
мистецтва”
|
Архітектура. Види, художні
засоби. Скульптура. Об`ємно-просторова пластична мова
(кругла скульптура, рельєф)
|
Замальовки фрагментів
архітектурних споруд. Ліплення скульптур малих форм
|
Музичні твори; А.Вівальді.
“Пори року”,
Й.-С.Бах. “Браденбургзький
концерт №2
|
Створити на вибір скульптуру
малих форм із пластиліну зразка народної іграшки (костюму) (індивідуальна
робота)
|
3.
|
|
Оформлення виставки поробок;
Опитування в парах “Види
архітектури та скульптури
|
Живопис. Художні засоби. Основи
кольорознавства. Види і жанри живопису.
Графіка. Художні засоби, види
графіки
|
Виконання графічних та
живописних робіт в різних жанрах (індивідуальна робота)
|
Мультимедійні слайди,
відеозапис “У музеях Італії”
|
Виконати проект (малюнок)
декоративне панно. Підготувати живописні твори до виставки (робота в групах)
|
4.
|
|
Художній вернісаж “Живопис та
графіка” (оформлення).
Конкурс на кращий проект панно
|
Декоративно-ужиткове мистецтво:
різновиди українських костюмів. Костюми народів світу
|
Аплікація із тканини або
створення моделі стилізованого українського одягу
|
Українські народні пісні в
обробці М.Леонтовича. Фотоальбом “Український костюм”
|
Продовжити колективну роботу
над панно. Скласти запитання-картки
|
5.
|
Узагальнюю-чий урок з теми “Візуальні мистецтва”
|
Опитування в парах.
Самостійна письмова робота по
варіантах
|
Художня фотографія. Комп`ютерна графіка
|
Робота з мультимедійними
засобами,
перегляд фото або створення
комп`ютерного графічного малюнку
|
Мультимедійні слайди
|
Підготувати до здачі панно.
Скласти таблиці “Візуальні мистецтва”
|
6.
|
Жанрова палітра музичного мистецтва
|
Виставка панно.
Повторення музичних жанрів
(фронтальне усне опитування)
|
Музичні жанри і форми.
Вокальна, інструментальна,
театральна музика
|
Спів пісень (за вибором),
інтерпретація прослуханих музичних творів,
Визначення образного змісту,
жанру, форми
|
Портрети діячів музичного
мистецтва
|
Підготувати схему-таблицю
“Жанри і форми музики”
|
7.
|
|
Формальне опитування
|
Напрями масових жанрів: джаз,
диско, поп, рок тощо
|
Порівняння звучання
інструментів різних народів світу
|
Картки із зображенням музичних
інструментів або комп`ютерна презентація “Музичні
інструмент-ти”.
Відеозапис виступів гуртів
естради
|
Підготовка до контрольної
роботи, повторення матеріалу
|
8.
|
Узагальнення матеріалу
|
|
|
Письмова контрольна робота
|
|
|
9.
|
Театр як синтез мистецтв
|
Інтерв`ю та коментарі “Що таке театр?”
|
Основні елементи
художньо-образної мови театрального мистецтва
|
Робота в групах: створення
театральної афіші або костюмів (ескізу) театральних героїв обраного спектаклю
|
Перегляд фотоальбому “Театри світу”, музичні твори: опери
Д.Верді
|
Підготовка проекту, підготувати
буклет (плакат) “Театральні професії”
|
10.
|
|
Рольова гра “Театральні
професії”
|
Театральні професії.
Хореографія – вид сценічного мистецтва
|
Індивідуальна робота: створення
ескізу ляльок до театральної вистави або створення театральних масок
(грецька, японська, африканська)
|
Відеоперегляд балету чи спектаклю. Музичні твори до
театральних вистав (за вибором)
|
Виготовлення ляльок для
театральної вистави
|
11.
|
Екранні мистецтва
|
Мозковий штурм “Що таке кіно?”
|
Екранні мистецтва: кіно, відео,
ТV як мистецтво і засіб
комунікації
|
Перегляд фрагментів кіно,
створення каталогу “Улюблені ТV- програми”
|
Відео альбоми “Видатні
режисери”
|
Переглянути кіно і визначити
види. Підготовка доповіді “Видатні режисери”
|
12.
|
|
Доповіді “Видатні режисери”
|
Художні засоби кінематографу.
Видатні режисери світового кіно
|
Складання відео ряду “Режисери
кіно”, перегляд фрагментів фільму
|
Портрети видатних режисерів
|
Скласти каталог “Улюблені
фільми”. Альбом “Зірки кіно” (групова робота)
|
13.
|
|
Презентація каталогів “Мої
улюблені фільми”.
Презентація альбомів “Зірки
кіно”
|
Види кіно: ігрове, анімаційне,
документальне. Жанри кінематографу. Відеокліп
|
Перегляд фрагментів кіно,
визначення видів
|
Портрети видатних акторів
світового кіно
|
Підготувати тестові завдання
для самостійної роботи
|
14.
|
Поліхудожній образ світу
|
Самооцінка знань у формі
тестування
|
|
Виконання тестових завдань
|
Таблиці, схеми з теми
|
Підготовка до контрольної
роботи
|
15.
|
Узагальнення теми
|
|
Контрольний тест (письмовий ) з
теми “Мистецтво в просторі культури”
|
|
|
|
16.
|
Узагаль-нення вивченого
матеріалу
|
|
Контрольний урок. Залік (усний)
з теми “Мистецтво в просторі культури”
|
|
|
|
9
клас - ІІ семестр. (19 год)
№
П/П
|
Тема уроку
|
Перевірка знань
|
Засвоєння нового матеріалу
|
Практичне завдання
|
Твори, що інтегрують навчальний процес
|
Домашнє завдання
|
Розділ ІІ. Основні художні образ
|
||||||
1.
|
Художня культура як духовне
явище
|
Мозковий штурм “Що таке
культура і її роль в суспільстві”
|
Культура і її роль в суспільстві. Збереження
національної спадщини
|
Складання схеми
|
Енциклопедії, довідники
|
Написання міні-твору “Культура
та її роль в житті людини”
|
2.
|
|
Опитування в парах
|
Художня культура, народна і
професійна взаємодія, духовна і світська культура
|
Порівняння зразків народної і
професійної художньої культури (індивідуальна, групова робота)
|
Довідникова додаткова
література
|
Підготовка тестових
завдань самоопитування
|
3.
|
Художня культура і світ людини
|
Тестові завдання.
Самоопитування.
“10 запитань” класу
|
Культура і людина в сучасному
світі відображення емоцій, почуттів, думок і мрій людини у цінностях
художньої культури
|
Міні-твір “світ емоцій і думок”
|
Енциклопедії, репродукції
портретів людей різних епох
|
Підготувати картки до
опитування
|
4.
|
|
Індивідуальне опитування по
картках.
Завдання “Знайди помилку в
тексті” (колективна робота)
|
Художня культура як засіб
самопізнання і творчої самореалізації
|
Скласти реалістичну чи
абстрактну композицію “сучасна культура”
|
Альбом “Сучасна культура”
|
Скласти композицію вернісажу
|
5.
|
Художні напрями і стилі
|
Оформлення вернісажу.
Опитування в парах.
Написання міні-твору
|
Періодизація розвитку художньої
культури. Поняття: “Стиль епох”, “Національний стиль”, “Індивідуальний стиль
митця”
|
Порівняти архітектурні пам`ятники світу
|
Схема “Стилі”
|
Підготувати доповіді. Скласти
схему-таблицю “Стилі”
|
6.
|
|
Самостійна практична письмова
робота
|
Великі європейські стилі:
античність, готика
|
Створення графічної і
живописної композиції “Петриківка” (робота у групах)
|
Енциклопедії, таблиця-схема,
виставка робіт у народному стилі
|
Підготовка проекту за тем:
“Ренесанс”, “Бароко”, “Класицизм”
|
7
|
|
Заист індивідуальних та
колективних проектів
|
Стилі: ренесанс, барко,
класицизм
|
Порівняння тхнік,
відеоперегляд, демонстрація альбому
|
Шедери образотворчого мистецтва
|
Підготувати
тести до теми
|
8.
|
|
Фронтальне опитування.
Тестові завдання до теми
|
Стилі: романтизм, реалізм,
імпресіонізм
|
Перегляд і порівняння графічних
і живописних робіт
|
Робота з Internet, портрети видатних митців
|
Підготувати альбоми (у групі)
“Романтизм”, “Реалізм”, “Сюрреалізм”
|
9.
|
|
Презентація альбомів.
Написання міні-твору
|
Художні напрями ХХ ст.
Особливості культури Заходу і
Сходу
|
Створення таблиці “Стилі”
|
Довідник-енциклопедія
|
Підготовка до контрольної
роботи
|
10.
|
|
Самостійна письмова робота
|
Контрольний урок
|
|
|
|
11.
|
Художня культура
і середовище
|
Мозковий штурм “Форми збереження
спадщини”
|
Форми збереження культурної
спадщини (бібліотеки, музеї, театри, галереї)
|
Аналіз мистецьких передач
(дискусія). Запис критичних відгуків
|
Фотоілюстрації відомих
бібліотек, музеїв, театрів світу
|
Підготовка проектів “Музеї
світу”
|
12.
|
|
Захист проектів
|
Провідні музеї світу. Дизайн і
реклама. Роль ЗМІ у поширенні мистецьких цінностей
|
Виготовлення проекту реклами
промисловості
|
Буклети, реклами,
відео-передачі
|
Міні-твір “Мій улюблений музей”
|
13.
|
Художня культура рідного краю
|
Читання кращих міні-творів.
Усне опитування
|
Пам`ятки культури і мистецтва рідного краю. Культурно-мистецькі заклади
|
Виконання композиції “Вулиця,
якою я йду до школи”
|
Музеї міста. Фоторепортаж
|
Запис фольклору (у групах) в
експедиції
|
14.
|
|
Перегляд композицій “Вулиця,
якою я йду до школи”.
Тестові завдання
|
Пам`ятні місця краю. Регіональні центри народних промислів і ремесел
|
Створення зразка
декоративно-ужиткового мистецтва з урахуванням традицій (у групах)
|
Фото регіональних музеїв
|
Підготовка альбому “Моя
музикальна родина”, “Пісні мої”
|
15.
|
|
Презентація альбомів.
Фронтальне опитування
|
Етнорегіональний фольклор
(музикально-танцювальний)
|
Експедиція “Пісні наших родин”
|
Запис народних пісень (у виконанні народних колективів
області)
|
Скласти кросворду “Культура
рідного краю”
|
16.
|
Поліхудожній образ світу
|
|
Поняття “Художня картина
світу”. Художній образ світу
|
З`ясувати особливості музично-танцювального фольклору
|
Пісні народів світу. Відеозапис
танців
|
Підготувати тези до теми
|
17.
|
|
|
Полі культурність суспільної
сучасної доби
|
Порівняння національних
костюмів. Складання карти
|
Карта регіонів України. Народні
пісні різних регіонів
|
Повторити тези
|
18.
|
Узагальнення теми
|
Самостійна робота. Тести.
Фронтальне опитування
|
Повторення матеріалу за рік
|
Захист індивідуальних проектів
|
Схеми
|
|
19.
|
Підсумковий урок
|
Залік
|
|
Підведення підсумків навчання,
досягнення учнів
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар