(17 год (0,5 год. на
тиждень) – з них 1 год – резервний час)
№п/п
|
Тема уроку
|
Перевірка знань
|
Засвоєння нового матеріалу
|
Практичне завдання
|
Твори, що інтегрують навчальний
процес
|
Домашнє
завдання
|
Розділ
І. Художня культура від найдавніших часів до кінця ХVІ століття
|
||||||
1.
|
Стародавнє образотворче мистецтво |
Мозковий
штурм “Види і жанри образотворчого мистецтва”
|
Зразки
образотворчого мистецтва трипільської та скіфської культури. Мистецтво
грецьких міст, Північного При чорномор`я
|
Створення
схеми “Мистецтво трипільської та скіфської культури”
|
Яковенко.
Скіфська симфонія. – уривок, гончарні вироби трипільської культури
|
Виготовлення
альбомів “Трипільська та скіфська культура”
|
2.
|
Художня
культура Київської Русі: Художня культура польсько-литовської доби
|
Презентація
альбомів.
Фронтальне
усне опитування
|
Художня
культура Київської Русі: архітектурні споруди, монументальний живопис
(мозаїка та фрески). Ікони Київської Русі за межами України
Мистецтво
книжкової мініатюри. Художня культура польсько-литовської доби
|
Виготовлення
фрагментів діорами – Київ – духовний центр України – Русі (робота в групах)
Ескіз
книжкової мініатюри
|
Софійський
собор, Успенський, Спасо-Преображенський, Михайлівський собори Києва. Ікони
візантійського письма та київського письма
Мініатюри:
Остромирового Євангелія.
Копії
мініатюр Софійського собору
|
Підготовка
тестів
до
вивченого матеріалу
|
3.
|
Музична
і театральна культура
|
Презентація
альбомів.
Фронтальне
усне опитування
|
Первісні
музичні інструменти.
Музична
культура східних слов`ян, античних міст Північного Причорномор`я
Музична культура Київської держави. Стародавня народна творчість: епос
календарно-обрядові та родинно-обрядові пісні
|
Колективний
проект “Карта музичної культури Київської Русі
Виконання
українських народних пісень, порівняння за жанрами
|
Античні
музичні інструменти:
Кіфара,
флейта, авлос, вазопис
Музики
і скоморохи. Фреска південної вежі Софійського собору. Фонохрестоматія
|
Записати
родинні
та
календарні пісні моєї родини (фонозапис)
|
Розділ ІІ. Художня культура ХVІІ- ХVІІІ століття
|
||||||
4.
|
Образотворче мистецтво
|
Повторення стилю україн.
бароко.
Будівництво в Києві, Львові
|
Будівництво на Тернопільщині
(Почаївська лавра), Чернігівщині,
Полтавщині
|
Перегляд слайдів; порівняння споруд
|
|
Підготовка
альбомів
“Пам`ятки
України”
|
5.
|
|
Презентація альбомів.
Узагальнення матеріалу Козацькі
“Покрови”
|
Іконопис. Портретний живопис.
Народна картина “Козак Мамай”. Мистецтво гравюри
|
Порівняння різних репродукцій
народної картини “Козак Мамай”
|
Ікони Конотопа, Покров
Богоматері з портретом Б.Хмельницького
|
Створити кросворд
|
6.
|
Музична
культура
|
Перегляд
слайдів
Називання
творів. Опробування в парах
|
Думи
та історичні пісні. Мистецтво кобзарів і лірників
Церковний
спів. Партерний концерт
Хоровий
концерт та його творці (М.Березовський, А.Ведель, Д.Бортнянський). Збірка
Г.Сковороди “Сад божественних пісень”
Шкільний
театр, зв`язок із викладанням поетики та риторики, народний
ляльковий театр вертеп. Театр на Запорізькій січі
|
Виконання
живописної та графічної композиції (за мотивами текстів Г.Сковороди)
Створення
комічної або сатиричної інтермедії у стилі “Шкільного театру”
|
Фонозапис
“Кобзарські награвання”, ілюстрація “Кобзар співає”
Фонозапис
хорових концертів Д.Бортнянського, М.Березовського,
А.Веделя
Твори
церковного співу (уривки)
|
Написати
сценарій для вистави
“живого
вертепу”
|
Розділ
ІІІ. Українська художня культура ХІХ
століття
7.
|
Образотворче
мистецтво
|
Повторення
видів архітектури та скульптури.
|
Архітектура
та скульптура (І.Матрос, Л.Позен, В.Городецький
Палацово-паркові
комплекси.
|
Замальовки
архітектурних споруд
|
В.Городецький.
Адміністративний будинок. Пам`ятник кн. Володимиру. Л.Позен. Пам`ятник Пушкіну
в Києві. Лірник з поводирем
|
Замальовки
архітектурних
споруд
|
8.
|
|
Фронтальне
опитування.
Демонстрація
індивідуальних робіт
|
Живопис
(Т.Шевчеко, М.Пимонеко, О.Мурашко) Тиражна графіка. та народні художні
промисли
|
Перегляд живописних творів. Порівняння декоративної композиції в укр.
стилі (робота в групах) Виконання декоративної композиції в українському
стилі (робота в групах)
|
Т.Шевченко.
Автопортрет. Катерина. О.Мурашко. Дівчина в білому
Ілюстрація
виробів опішнянських гончарів, фрагментів чоловічої сорочки, гуцульські
килими, писанки, витинанки, прикраси
|
Зробити
аналіз живописних творів у формі твору-роздуму
|
9.
|
Музична
культура
|
Перегляд
та захист творчих проектів та композицій
|
Народна
музика: соціально, родинно-побутові пісні.
М.Вербицького.
Історія створення твору “Ще не вмерла Україна”
М.Лисенко
– основоположник національної композиторської школи в Україні
|
Створення
проекту, альбому (робота в групах)
|
Уривки
опери М.Лисенка. Тарас Бульба
|
Підготуватись до музичної вікторини
|
10.
|
Театральна
культура
|
Усне
опитування “10 запитань”.
Узагальнення
вивченого матеріалу
Музична
вікторина
|
Театр
корифеїв: значенняв історії культури.
Творчий
шлях М.Заньковецької
|
Відео
перегляд фрагментів вистав
Створення
альбому “Театр корифеїв”
|
Щепкін
у ролі Фамусова з комедії Грибоєдова. Трупа М.Кропивницького
М.Заньковецька
в спектаклі “Назар Стодоля” І.Франко.
Худ. З.Павлюк.
|
Створення
альбому “Театр корифеїв”
|
Розділ
IV. Українська художня
культура ХХ століття
11.
|
Образотворче
мистецтво
|
Повторення
жанрів образотворчого мистецтва
|
Живопис.
Український авангард. Графіка
|
Живописна
абстрактна творча робота в стилі сучасного мистецтва
|
Кричевський.
Будинок Полтавського земства
|
Живописні
малюнки в стилі сучасного мистецтва
|
12.
|
Основні центри народних
промислів
|
Перегляд
малюнків. Повторення видів живопису
|
Народне
мистецтво та основні центри художніх промислів. Петриківський розпис
|
Розробка
дизайну сучасного інтер`єру в українських традиціях
|
Ілюстрації,
альбоми
|
Створення
дизайну сучасного шкільного приміщення в українському стилі
|
13.
|
Музична
культура
|
Повторення
музичних жанрів
|
Хорова,
вокально-симфонічна і симфонічна музика (Л.Ревуцький, Б.Лятошинський,
С.Людкевич, М.Скорик, Є.Станкович)
Камерні
жанри вокальної та інструментальної музики (В.Косенко, В.Барвінський).
Напрями популярної музики. Музичне виконавство та освіта
|
Підготовка
позакласного заходу «Пісенний вернісаж» із творів сучасних композиторів
|
Л.Ревуцький.
Хустина. Б.Лятошинський. Симфонія №3
|
Підготовка
до позакласного заходу
|
14.
|
Театральна
культура
|
Коментарі
до сценарію. Визначення цілей і завдань до проведення свята пісні
|
Провідні
актори та режисери українського театру. Лесь Курбас та ін. Сучасний
драматичний та ляльковий театр
|
Підготовка
міні-вестави
(колективна
робота)
|
Сцени
з опери “Запорожець за Дунаєм”
|
Виготовлення
ескізу костюмів і декорацій
|
15.
|
Кіномистецтво
|
Опитування
в парах за темою “Театральні куліси. Види і жанри кіно
|
Ігровий
кінематограф. Світове значення творчості О.Довженка. “Поетичне кіно”. Творчі
портрети І.Миколайчука
|
Дискусія
після перегляду фрагменту українського
кінофільму
|
Автопортрет
О.Довженка. Кінофільм “Земля”
|
Твір-роздум
“Творчість О.Довженка”
|
16.
|
|
Читання
уривків із твору. Складання схеми “Кінематограф”
|
Фольклор
– основне джерело розвитку української анімації. Комедійний “козацький”
серіал В.Дахна. Документальний та науково-популярний кінематограф
|
Упорядкування
відео картотеки “Українське кіномистецтво” (робота в групах)
|
Режисери
Т.Левчук, Л.Биков, кінокадри з кінофільму В.Дахно
|
Складання
сценарію фільму на тему “Школа”
|
17.
|
|
Залік
(письмовий або усний)
|
Контрольний
підсумковий урок. Підведення підсумків рок
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар