понеділок, 5 вересня 2016 р.

Планування уроків з художньої культури 10 клас

                                                    УКРАЇНСЬКА ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА 10 клас 
(17 год (0,5 год. на тиждень) – з них 1 год – резервний час)
п/п
Тема уроку
Перевірка знань
Засвоєння нового матеріалу
Практичне завдання
Твори, що інтегрують навчальний процес
Домашнє
завдання
Розділ І. Художня культура від найдавніших часів до кінця ХVІ століття
1.
Стародавнє образотворче мистецтво
Мозковий штурм “Види і жанри образотворчого мистецтва”
Зразки образотворчого мистецтва трипільської та скіфської культури. Мистецтво грецьких міст, Північного При чорномор`я
Створення схеми “Мистецтво трипільської та скіфської культури”
Яковенко. Скіфська симфонія. – уривок, гончарні вироби трипільської культури
Виготовлення альбомів “Трипільська та скіфська культура”
2.
Художня культура Київської Русі: Художня культура польсько-литовської доби
Презентація альбомів.
Фронтальне усне опитування
Художня культура Київської Русі: архітектурні споруди, монументальний живопис (мозаїка та фрески). Ікони Київської Русі за межами України
Мистецтво книжкової мініатюри. Художня культура польсько-литовської доби
Виготовлення фрагментів діорами – Київ – духовний центр України – Русі (робота в групах)
Ескіз книжкової мініатюри
Софійський собор, Успенський, Спасо-Преображенський, Михайлівський собори Києва. Ікони візантійського письма та київського письма
Мініатюри: Остромирового  Євангелія.
Копії мініатюр Софійського собору
Підготовка тестів
до вивченого матеріалу
3.
Музична і театральна культура
Презентація альбомів.
Фронтальне усне опитування
Первісні музичні інструменти.
Музична культура східних слов`ян, античних міст Північного Причорномор`я Музична культура Київської держави. Стародавня народна творчість: епос календарно-обрядові та родинно-обрядові пісні
Колективний проект “Карта музичної культури Київської Русі
Виконання українських народних пісень, порівняння за жанрами
Античні музичні інструменти:
Кіфара, флейта, авлос, вазопис
Музики і скоморохи. Фреска південної вежі Софійського собору. Фонохрестоматія
Записати родинні
та календарні пісні моєї родини (фонозапис)
Розділ ІІ.  Художня культура ХVІІ- ХVІІІ століття
4.
Образотворче мистецтво
Повторення стилю україн.
бароко.
Будівництво в Києві, Львові
Будівництво на Тернопільщині (Почаївська лавра), Чернігівщині,
Полтавщині
Перегляд слайдів; порівняння споруд

Підготовка
альбомів
“Пам`ятки
України”
5.

Презентація альбомів.
Узагальнення матеріалу Козацькі “Покрови”

Іконопис. Портретний живопис. Народна картина “Козак Мамай”. Мистецтво гравюри
Порівняння різних репродукцій народної картини “Козак Мамай”
Ікони Конотопа, Покров Богоматері з портретом Б.Хмельницького
Створити кросворд
6.
Музична культура
Перегляд слайдів
Називання творів. Опробування в парах
Думи та історичні пісні. Мистецтво кобзарів і лірників
Церковний спів. Партерний концерт
Хоровий концерт та його творці (М.Березовський, А.Ведель, Д.Бортнянський). Збірка Г.Сковороди “Сад божественних пісень”
Шкільний театр, зв`язок із викладанням поетики та риторики, народний ляльковий театр вертеп. Театр на Запорізькій січі
Виконання живописної та графічної композиції (за мотивами текстів Г.Сковороди)
Створення комічної або сатиричної інтермедії у стилі “Шкільного театру”
Фонозапис “Кобзарські награвання”, ілюстрація “Кобзар співає”
Фонозапис хорових концертів Д.Бортнянського, М.Березовського,
А.Веделя
Твори церковного співу (уривки)
Написати сценарій для вистави
“живого вертепу”
 Розділ ІІІ. Українська художня культура ХІХ  століття
7.
Образотворче мистецтво
Повторення видів архітектури та скульптури.
Архітектура та скульптура (І.Матрос, Л.Позен, В.Городецький
Палацово-паркові комплекси.

Замальовки архітектурних споруд
В.Городецький. Адміністративний будинок. Пам`ятник кн. Володимиру. Л.Позен. Пам`ятник Пушкіну в Києві. Лірник з поводирем
Замальовки
архітектурних споруд
8.

Фронтальне опитування.
Демонстрація індивідуальних робіт
Живопис (Т.Шевчеко, М.Пимонеко, О.Мурашко) Тиражна графіка. та народні художні промисли

Перегляд живописних творів. Порівняння декоративної композиції в укр. стилі (робота в групах) Виконання декоративної композиції в українському стилі (робота в групах)
Т.Шевченко. Автопортрет. Катерина. О.Мурашко. Дівчина в білому
Ілюстрація виробів опішнянських гончарів, фрагментів чоловічої сорочки, гуцульські килими, писанки, витинанки, прикраси
Зробити аналіз живописних творів у формі твору-роздуму
9.
Музична культура
Перегляд та захист творчих проектів та композицій
Народна музика: соціально, родинно-побутові пісні.
М.Вербицького. Історія створення твору “Ще не вмерла Україна”
М.Лисенко – основоположник національної композиторської школи в Україні
Створення проекту, альбому (робота в групах)
Уривки опери М.Лисенка. Тарас Бульба
Підготуватись до музичної вікторини
10.
Театральна культура
Усне опитування “10 запитань”.
Узагальнення вивченого матеріалу
Музична вікторина
Театр корифеїв: значенняв історії культури.
Творчий шлях М.Заньковецької
Відео перегляд  фрагментів вистав
Створення альбому “Театр корифеїв”
Щепкін у ролі Фамусова з комедії Грибоєдова. Трупа М.Кропивницького
М.Заньковецька в  спектаклі “Назар Стодоля” І.Франко.
 Худ. З.Павлюк.
Створення альбому “Театр корифеїв”
Розділ IV. Українська художня культура ХХ століття
11.
Образотворче мистецтво
Повторення жанрів образотворчого мистецтва
Живопис. Український авангард. Графіка
Живописна абстрактна творча робота в стилі сучасного мистецтва
Кричевський. Будинок Полтавського земства
Живописні малюнки в стилі сучасного мистецтва
12.
Основні центри народних промислів
Перегляд малюнків. Повторення видів живопису



Народне мистецтво та основні центри художніх промислів. Петриківський розпис
Розробка дизайну сучасного інтер`єру в українських традиціях
Ілюстрації, альбоми
Створення дизайну сучасного шкільного приміщення в українському стилі
13.
Музична культура
Повторення музичних жанрів
Хорова, вокально-симфонічна і симфонічна музика (Л.Ревуцький, Б.Лятошинський, С.Людкевич, М.Скорик, Є.Станкович)
Камерні жанри вокальної та інструментальної музики (В.Косенко, В.Барвінський). Напрями популярної музики. Музичне виконавство та освіта
Підготовка позакласного заходу «Пісенний вернісаж» із творів сучасних композиторів
Л.Ревуцький. Хустина. Б.Лятошинський. Симфонія №3
Підготовка до позакласного заходу
14.
Театральна культура
Коментарі до сценарію. Визначення цілей і завдань до проведення свята пісні
Провідні актори та режисери українського театру. Лесь Курбас та ін. Сучасний драматичний та ляльковий театр
Підготовка міні-вестави
(колективна робота)
Сцени з опери “Запорожець за Дунаєм”
Виготовлення ескізу костюмів і декорацій
15.
Кіномистецтво
Опитування в парах за темою “Театральні куліси. Види і жанри кіно
Ігровий кінематограф. Світове значення творчості О.Довженка. “Поетичне кіно”. Творчі портрети І.Миколайчука
Дискусія після  перегляду фрагменту українського кінофільму
Автопортрет О.Довженка. Кінофільм “Земля”
Твір-роздум “Творчість О.Довженка”
16.

Читання уривків із твору. Складання схеми “Кінематограф”
Фольклор – основне джерело розвитку української анімації. Комедійний “козацький” серіал В.Дахна. Документальний та науково-популярний кінематограф
Упорядкування відео картотеки “Українське кіномистецтво” (робота в групах)
Режисери Т.Левчук, Л.Биков, кінокадри з кінофільму В.Дахно
Складання сценарію фільму на тему “Школа”
17.

Залік (письмовий або усний)
Контрольний підсумковий урок. Підведення підсумків рок



 

Немає коментарів:

Дописати коментар