Доповідь на тему:
“Робота вчителя музичного мистецтва в інклюзивному
класі”
Підготувала : Бокало Н.З.
вчитель музичного мистецтва Забузької ЗШ І-ІІІст.
2020-2021 н.р.
Уроки музичного мистецтва діють як
музична терапія для дітей з особливими потребами в інклюзивному середовищі
разом із спільною метою та завданнями музичного виховання (освітніми, виховними
та розвивальними) спрямована на реалізацію специфічного завдання – корекцію
психофізичних порушень дітей, зокрема корекцію їх психоемоційного стану.
Для цього на уроці створюю простір, в якому діти вчаться володіти
основними рухами відповідно до звучання музики, розвивати у них слухові
відчуття, виховувати культуру поведінки. Музика позитивно впливає на
вегетативну нервову систему дитини, є стимулятором мисленнєвих процесів і
стабілізатором комунікативних взаємин між дорослими та дітьми.
Уроки музичного мистецтва спрямовані на
реалізацію наступних завдань:
–
формування
у дітей здатності емоційно сприймати музику; формування інтересу до
музично-практичної діяльності;
–
формування елементарних
знань та уявлень про музичне мистецтво, ознайомлення з його роллю у житті
людей;
–
корекція недоліків пізнавальної та
емоційно-вольової сфери шляхом систематичного, цілеспрямованого формування
сприймання музики;
–
формування
мови та різних функцій мовлення;
–
виправлення недоліків моторно-рухової сфери;
–
формування
емоційно-естетичного ставлення до предметів і явищ навколишнього світу та
творів музичного мистецтва;
–
формування
музично-сенсорних здібностей;
–
виховання у
дітей основних моральних та комунікативних якостей
особистості, в тому
числі закладення основ національної свідомості.
Зміст уроків реалізується шляхом
запровадження певних видів
корекційно-розвивальної
роботи:
–
1.
Рецептивне сприймання музики (чуттєве).
–
2. Рухова релаксація та злиття з ритмом
музики.
–
3. Гра з
іграшками.
–
4.
Музично-рухові ігри та вправи.
–
5. Вокалотерапія (співи).
–
6. Музикомалювання.
–
7.
Казкотерапія.
–
8. Гра на дитячих шумових і музичних
інструментах та ритмічна декламація.
–
9. Дихальні
та гімнастичні вправи під музику.
Всі види корекційно-розвивальної роботи
задовольняють індивідуальні потреби кожної дитини. Вирішити питання щодо
розвитку емоційно-вольової сфери, уваги, інтелекту допоможуть особистісний
підхід, доступні методи і відповідні форми музично-педагогічного впливу на
дитину. Вибір музичних творів для занять із дітьми, що мають різні порушення
психофізичного розвитку є складним. Саме тому я зупинилася на творах класичної
та фольклорної музики, які є основою для формування музичної які є основою для
формування музичної культури особистості.
Немає коментарів:
Дописати коментар